פרסום בגוגל

פרסום בגוגל – 10 טעויות שעולות לכם כסף

פרסום ממומן בגוגל: 10 טעויות שעולות לכם הרבה מאוד כסף

פרסום בגוגל:

פרסום ממומן בגוגל זו דרך מצוינת להגדיל את התנועה הרלוונטית לאתר שלך ולהרוויח ממנה כסף אבל, אם לא תעבוד בצורה נכונה אתה יכול לבזבז כסף במקום להרוויח כסף.

לפני שנתחיל כיצד תוכלו לשפר את הקמפיין אדוורדס שלכם, חשוב לי להבהיר נקודה מאוד חשובה, פרסום ממומן בגוגל זה אפיק פרסום דיגיטלי שצריך לגרום לכם להרוויח כסף, אם הוא לא מייצר עבורכם כסף או שתיקחו איש מקצוע מיומן או שתפסיקו לפרסם בגוגל.

חברתנו הינה סוכנות שמתמחה בפרסום ממומן בגוגל, התפקיד שלנו הוא למנוע בזבוז כסף על כנסיות לא רלוונטיות ולנתב את התקציב פרסום למקומות שיניבו כניסות רלוונטיות וכפועל יוצא גם פניות או רכישות.

1# לא משתמשים במילות מפתח שליליות

כאשר אתה יוצר קבוצת מודעות ומוסיף מילות מפתח, אתה עושה את זה על סמך מה שאתה חושב ומאמין שיגרום למודעות שלך להופיע. בפועל מונחי החיפוש שהאנשים חיפשו בגוגל יכול להיות שונה ממה שציפית והם יכולים להיות לא רלוונטיים לעסק שלך.

במקרה כזה המודעות שלך יוצגו עבור מונחי חיפוש לא רלוונטיים עבורך ואתה תשלם כסף על קליקים לא רלוונטיים שהסיכוי להמרה לא קיים.

למקרים כאלו גוגל מאפשרים לנו לנהל רשימה של מילות מפתח שליליות, אלו מילים שלא נרצה שהמודעות שלנו יופיעו ובכך תפסיק לשלם כסף על קליקים לא רלוונטיים.

הפעולה הזו מאוד פשוטה ומאוד בקלות אתה יכול להגן על תקציב הפרסום שלך בגוגל מקליקים וכניסות שאין סיכוי שימירו.

כמה דגשים לשימוש נכון במילות מפתח שליליות:

  1. שים לב לסוג ההתאמה שאתה מוסיף את מילת המפתח השלילית.
  2. מדי שבוע תעבור על הדוח של "מונחי חיפוש" ותוסיף לרשימה.
  3. ניתן להגדיר מילת מפתח שלילית ברמה קבוצת מודעות וגם ברמת קמפיין.

אם אתה רואה שיש יותר מדי שימוש במילות מפתח שליליות, תשקול לעשות שינוי מהותי יותר בקבוצת המודעות ובהגדרות.

פרסום בגוגל

2# קבוצות מודעות כלליות מדי

לפני שאתה מתחיל בהקמת הקמפיין שלך, אתה חייב לחשוב על המבנה שלו מבחינת קבוצות המודעות שלך. מומלץ שכל קבוצת מודעות תהיה הכי ספציפית שניתן. זה יאפשר לך להוסיף יותר מודעות טקסט רלוונטיות לקבוצת המודעות וזה יגרום לשיפור ציון האיכות ויפחית את העלויות לקליק.

לדוגמא: אם אתם מוכרים ארונות בגדים עדיף לכם לפתוח מספר קבוצות מודעות ולא אחת כללית שנקראת: ארונות בגדים. 
קבוצה 1:
 ארונות הזזה
קבוצה 2: ארונות פתיחה
קבוצה 3: ארונות קיר

3# שימוש בהתאמה רחבה למילות המפתח

ברירת המחדל של Google AdWords היא כאשר אתם מוסיפים מילת מפתח היא מתווספת בהתאמה רחבה, ולא תמיד זה הדבר הנכון ביותר עבורכם גם אם אתם משתמשים במילות מפתח שליליות.
קודם חשוב מאוד שתבינו את סוגי ההתאמות שיש בגוגל אדוורדס וכיצד תוכלו להשתמש בהם לקבלת תנועה רלוונטית יותר לאתר שלכם.
אנחנו משתמשים בעיקר ב 3 סוגי התאמות: התאמה לביטוי, התאמה עם פלוסים והתאמה מדויקת.

התאמה לביטויי, מאפשר לנו להיחשף למונחי חיפוש נוספים אבל אנחנו יותר בשליטה בעיקר שאנחנו תמיד מעדכנים את רשימת מילות המפתח השליליות. לדוגמא: "ארונות בגדים", המודעה שלנו תופיע רק אם הגולש חיפש את הצד מילים הללו וגם עם משהו לפני או אחרי (אך ורק באותו סדר).

התאמה עם שימוש ב + (פלוסים) לדוגמא:  +ארון +בגדים +הזזה
זה יבטיח שהמודעה שלכם תופיע אך ורק אם בן אדם חיפש את שלושת המילים האלו בגוגל ולא בהכרח בסדר הזה.

וכמובן שהתאמה מדויקת מומלצת כאשר יש ביטויי בעלי נפח חיפוש גבוה.

פרסום בגוגל

4# בזבוז כסף על ביטויים לא רווחיים

כל ביטוי מתנהג בצורה שונה וזו עובדה. אחרי מספר שבועות שהקמפיין שלכם עובד ויש לכם המרות מומלץ לבחון בעזרת מספר דוחות אילו ביטויים הובילו להמרה ואילו ביטויים לא.
הביטויים שהובילו להמרה כנראה שהם הביטויים הטובים יותר אבל לא בטוח כי מומלץ לבחון אותם על פני תקופה ארוכה יותר ולראות שהם מניבים המרות בצורה עקבית.

ברגע שזיהית את הביטויים שהניבו עבורך המרות מומלץ להגדיל את המחיר המקסימלי לקליק ומצד שני להפחית את המחיר המקסימלי לקליק ביתר הביטויים שלא הניבו המרות. הפעולה הזו תשפיע באופן מהותי על הרווחיות שלך.

הטעות הזו חוזרת על עצמה תמיד, אנשים נותנים מחיר מקסימלי לקליק באופן זהה לכל הביטויים בקמפיין שלהם וזה גורם לפחות המרות ופחות הכנסות מהאתר.

5# הפניית מבקרים לעמוד נחיתה לא נכון

אולי לחלקכם זה ברור מאליו, אבל זו טעות נפוצה מאוד בקרב מפרסמים בגוגל. בצורה מאוד פשוטה וברורה, העמוד שאליו אתם מפנים את הגולש במודעה צריך להיות העמוד הרלוונטי ביותר עבור המבקר שחיפש אחרי המוצר או השירות שלכם.

במרבית המקרים לא עמוד הבית וגם לא הקטגוריה הראשית אלא העמוד הספציפי של המוצר או השירות שלכם.

לדוגמא: אם יש לכם אתר של קורסים בתחום השיווק הדיגיטלי ויש לכם מספר קורסים: קידום אתרים אורגני, פרסום ממומן בגוגל, פרסום ממומן בפייסבוק ופרסום ממומן באינסטגרם.
כאשר גולש חיפש בגוגל "קורס פרסום ממומן בגוגל", עמוד הנחיתה חייב להיות העמוד של הקורס הספציפי ולא עמוד הבית וגם לא העמוד שמציג את כל הקורסים שיש באתר, אלא עמוד שלם על קורס לפרסום ממומן בגוגל עם סילבוס על תכני הקורס, תאריכי פתיחת הקורס, מיקום הקורס, מחיר, מספר משתתפים ועוד…

הסיבה שאנשים במרבית המקרים מפנים לעמוד הבית, כי הם חושבים שהוא נראה יותר טוב או אולי הם יתעניינו במוצרים נוספים שיש לנו וזו טעות. אם אני מחפש משהו ספציפי תנו לי את התשובה למה ששאלתי ואל תענו לי תשובה למשהו שלא שאלתי.

6# לא משתמשים במיקומים גיאוגרפיים

אנחנו אומנם חיים בישראל שזו מדינה קטנה אבל עדיין אנחנו רואים קמפיינים של עסקים מקומיים שהמודעות שלהן מוצגות 250 ק"מ מהמשרד שלהם. הגדרת ברירת המחדל של המיקום הגיאוגרפי הוא ישראל, כל ישראל מאילת ועד מטולה.
אנחנו ממליצים שתבחנו טוב לאיזה קהל יעד אתם מכוונים ותגדירו את זה בהתאם. אם יש לכם משרד לראיית חשבון בבאר שבע תתרכזו ברדיוס 15-20 ק"מ מהמשרד שלכם כי הסיכוי שבעל עסק שיושב בחיפה יעבוד אתכם הוא מאוד קלוש. כמובן שזה לא רלוונטי אם אתם עסק בפריסה ארצית.

7# לא משתמשים בתזמון הצגת מודעות

טעות גדולה נוספת היא להשאיר את הקמפיין פעיל כל הזמן 24/7. אם יש לך חנות שפתוחה משעה 9:00 עד 19:00 עדיף שגולשים יראו את המודעה שלך בשעות הפעילות שלך (לא תמיד אבל בדרך כלל כן), אם אתה לא זמין לענות לשיחות טלפון בשעה 23:00 או 4:00 כדאי שהקמפיין שלך לא יעבוד.
ישנם המון סיטואציות שונות בהם נחליט כן להפעיל את הקמפיין 24/7 אבל יש גם סיבות שלא, מאוד תלוי בסוג העסק שלך.
אנחנו ממליצים לך לנתח את הביצועים של הקמפיין שלך בדוח שמראה באילו ימים ושעות הקמפיין שלך עובד טוב יותר ולפעול בהתאם.

8# לא עוקבים אחרי המרות בצורה נכונה

לא לעקוב אחרי המרות זה כמו לנהוג בחושך ללא אורות. אתה פשוט לא יכול לבצע אופטימיזציה לקמפיין אדוורדס שלך רק על סמך CTR (שיעור הקלקות) ו CPC (מחיר ממוצע לקליק), אתה חייב לדעת בדיוק כמה אנשים שהגיע דרך הפרסום בגוגל המירו ומה הם חיפשו בגוגל שהוביל להמרה.

המרה היא לא בהכרח רכישה באתר, זה יכול להיות מילוי טופס, הרשמה לשירות, הורדת אפליקציה, אנשים שהוסיפו מוצר לסל הקניות ועוד פעולות שאתה מגדיר כפרמטר חשוב לעסק שלך.

הסיבה המרכזית שאנשים לא משתמשים במעקב אחרי המרות כי הדבר דורש פעולה טכנית פשוטה (הוספה של קוד לאתר שלך), עדיין זה לא תירוץ כי תמיד אפשר לבקש מהמתכנת שלך לעשות זאת ב-5 דקות עבודה.

כאשר מגדירים המרות ב- Google Analytics אל תתרכזו רק בשורה התחתונה (רכישה) אלא גם בדרך שהגולש עבר בשביל להגיע לרכישה. תוסיפו המרות כמו: הוספה לסל קניות, מעבר לקופה בכך תקבלו מידע נוסף בעל ערך גבוה לקמפיין שלכם.

מאמץ נוסף שאנחנו ממליצים, תעבירו את הערך של הרכישות מ- Google Analytics ל- Google AdWords תקבלו מידע נוסף שקשור לרווחיות/הפסד  של הקמפיין שלכם.

9# לא משתמשים בתוספי מודעות

תוספי מודעות הינו פיצ'ר מאוד פופולארי במערכת של Google AdWords, שימוש בתוספי מודעות יגרום למודעה שלך להיות יותר בולטת ורלוונטית ובכך הביצועים יהיו טובים יותר דבר שישפר את ציון האיכות ויוביל למחיר נמוך יותר לקליק.

יש המון סוגים של תוספי מודעות: מיקום העסק, יתרונות מרכזיים, מידע מובנה, מספר טלפון, שליחת הודעה ועוד…

10# גוגל אדוורדס זה לא "שגר ושכח"

על אף המאמצים הרבים של גוגל להפוך את המערכת פרסום ממומן שלהם לפשוטה עבור בעל העסק, הנושא עדיין מאוד רחוק מהמציאות.

מערכת הפרסום של Google AdWords היא מערכת מעולה עם המון אפשרויות שאת רובם ניתן להגדיר באופן אוטומטי אבל מכיוון שמדובר במערכת שהמטרה שלה זה להגדיל רווחיות לבעל העסק הדבר מחייב מעקב יומי אחרי הביצועים ושיפורם.

דברים כמו: A/B Testing, אופטימיזציה למודעות, הוספת מילות מפתח שליליות, ניתוח ביצועים של ביטויים, שינוי במחיר המקסימלי לקליק, ביצוע התאמות לפי מיקום גיאוגרפי או תזמון הופעת המודעה.

טעות שהרבה אנשים עושים זה להקים קמפיין, להגדיר תקציב יומי ולתת לו לרוץ ולקוות שהוא יניב המרות. בפועל הדבר לא עובד בצורה כזו פשוטה זה לא "שגר ושכח".

ניהול קמפיינים בגוגל זה משהו שמחייב מעקב שוטף ושיפור תמידי של הביצועים וכמובן שהוא מחייב ניסיון, ידע וזמן.

ניהול מקצועי של הקמפיין אדוורדס שלך יניב עבורך יותר לקוחות ורווחיות גדולה יותר.